Blog Kekasih

  • 303 : Merdeka Kali Ini - Afeef turut bersengkang mata menyiapkan basikal berhiasEntah semangat apa yang meresapi diri aku pada Merdeka yang ke 57 ini pun aku tak tahu. Apa yang aku...
    3 months ago

Friday, August 21, 2009

Hati Yang Terluka

Sukar bagi saya untuk lalui semua ini....bukannya saya tidak biasa dilanda dengan masalah demi masalah tetapi apa yang melanda saya membuatkan saya betul-betul tertekan.Selama nie saya masih lagi boleh bersabar dengan setiap dugaan serta masalah yang menimpa...tapi bukan bermaksud saya bersabar saya tak kisah orang perlakukan saya seperti itu.....

Selama nie saya saja yang banyak menjaga hati dan perasaan orang sampaikan hati sendiri luka parah pun tiada siapa yang tahu.Kekadang saya rasa dah tak terdaya dah untuk menanggung semua nie...tapi saya kuatkan diri saya telan semua kepahitan nie demi anak2 dan suami serta kebahagiaan kami sekeluarga......

Selagi saya masih boleh menanggung serta bersabar saya akan cuba....tetapi bila dah saya tak dapat menanggungnya lagi biarlah bebanan nie saya lepaskan agar tenang dan tidak terluka lagi perasaan ini!Setiap orang ada tahap-tahap kesabarannya,begitu juga dengan saya....takkan selamanya saya mahu mendiamkan diri saja dan berendam manik-manik jernih bila kesabaran tergugat.....

Saya dah letih...letih...dan letih asyik menjaga hati dan perasaan orang sekeliling je tapi tetap juga tak dihargai....cukuplah rasanya saya jadi maca 'lembu yg dicucuk hidung',ikut segala kemahuan orang.....biarlah saya buat apa yang menggembirakan saya dan keluarga saya.Tiada paksaan atau arahan dari orang sekeliling....Saya dah jemu asyik ikut kata orang je sampai hati sendiri terluka....

Cukuplah saya menjaga hati orang selama nie....skang dah tiba masanya saya menjaga hati dan perasaan saya serta suami dan menjaga anak2.Hanya itu saja cara agar saya tidak terus menerus tertekan dengan situasi yang berlaku....jika saya masih lagi mahu menjaga hati dan perasaan orang jawabnya duduk wad gila lah saya......jika sesekali ditimpa masalah saya masih boleh cekalkan hati dan perasaan tapi jika selalu saya tak kuat untuk tanggungnya.....Saya pun punya perasaan juga.....

15 comments:

saint's said...

Terluka kenapa kak...

ima shhs said...

Sabar dik...insya Allah..Allah kan bersama org2 yg bersabar...

Anyway, selamat menjalani ibadah puasa. Smoga segala amalan baik kita di bulan ramadhan ini bakal diterima Ilahi...amin

Fadh said...

salam ramadhan nul karim

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kadang-kadang kita tak sedar,

kita terlalu menjaga hati dan perasaan orang sampaikan diri kita sendiri kita tak jaga..

apa yg penting, fikirkan hati dan perasaan kita dulu baru orang lain..

mcm tu jg kalo nk sayang orang lain, syg diri kita dulu

selamat berpuasa yerk...

LotsOfLove-Pearls said...

terus bersabar..

hati sendiri pun kena jaga gak...

cian hati..

nway, selamat berpuasa ok..

INTAN RH said...

Salam ziarah. Ada yg lebih teruk drp apa yg kita hadapi. Sabar ada hikmahnya.

ieyla said...

Saint's:

Salam perkenalan....banyak sebab yang buat hati nie terluka,terlalu peribadi utk dikongsi.....


Ima ShhS;

Terima kasih kak...saya pun berharap setiap kesabaran saya ada kebaikannya nanti...semoga hati yg terluka ini terubat dan apa yang saya rasa dapat difahami juga....Salam Ramadhan Al-Mubarak....

Fadh;

Salam Ramadhan Al-Mubarak


GaDiS kAmPuNg SePaRa BaNdAr;

Setuju sangat...sebelum jaga hati dan perasaan org lain ada baiknya jaga perasaan sendiri dulu...Salam Ramadhan Al-Mubarak....:)

Lots Of Love;

T.q....:)

Intan RH;

salam kenal...saya pun berharap agar kesabaran saya ada hikmahnya nanti....

Dida... said...

Salam Ieyla..

Sedih betul bunyinya.. saya pun pernah mengalami perkara yg serupa... dek kerana menjaga hati org lain.. hati sendiri remuk redam... berdoa la.. beristikharah la agar dpt mencari jalan penyelesaiannya...

arryani said...

Ieyla..

untuk pngtahuan ko dik..

Kat dunia ni, lebih ramai org yg hidup dengan manjaga hati org daripada org yg tak pedulikan hati orang..
Tu kira normal..jangan pulak ko kesal sangat,

sebab

lebih baik jadik normal daripada tak normal...

ieyla said...

Dida;

Memang sedih yg teramat pedih sesangat....iyelah mana tak sedih setelah utamakan perasaan org lain tapi tak pernah dihargai.....hanya org yg pernah mengalaminya saja yg faham...saya pun mendoakan agar saya temui jalan penyelesaian untuk kelukaan ini...Terima kasih kak....

Arryani;

Memanglah normal namanya coz sentiasa berkorban untuk menjaga hati orang lain...tapi sampai bila?Tapi kalau dah berkorban menjaga hati org masih juga tidak dihargai tapi dilukai mcm mana tue?Saya nie manusia biasa juga yg mempunyai hati dan perasaan...kadang2 dilukai masih boleh diterima dan bersabar tapi jika selalu tercetus perbalahan....entahlah kak saya pun tak tahulah mcm mana lagi....:(

i.am.belle said...

kdg kala kan, lebih baik hidup pentingkan diri sendiri dahulu drpd fikir nak jaga perasan org sekeliling.

sekurang-kurangnya kita tak hidup membahagiakan orang lain semata-mata.

we can't please everybody. live well.


salam ramadan :}

vidadarisakura said...

sabar kak.hee

ieyla said...

i.am.belle;

Setelah kelukaan yg saya lalui kerana penting dan menjaga perasaan org lain,malas dah saya korbankan perasaan sendiri lagi....biarlah saya hidup dengan membahagiakan suami dan anak2 saya sahaja.....

vidadarisakura;

Sabar pun ada batas2nya juga....dah tak berdaya nak bersabar dah,makin bersabar dan mendiamkan diri semakin menjadi2.....

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Ieyla,
lama tak update blog..

thanks ke blog yg saya maksudkan tue k..

ieyla said...

LotsOfLove;

Biasalah kak,idea ada tapi tak berkesempatan nak menaip.....