Blog Kekasih

Thursday, June 11, 2009

Melepaskan Lelah Di Dinginnya Kali




Hi semua....maklumlah cuti sekolah nie tak sempat nak masukkan n3 baru coz sibuk sedikit melayan anak2.....hari nie baru berkesempatan masukkan n3 baru....

Maklum sajalah cuti sekolah jadi saya tak lepaskan peluang balik ke kg saya yg tak berapa nak jauh dari tempat saya sekeluarga tinggal....balik pun bukannya lama sangat hanya balik 3 hari 2 malam je,tak boleh nak balik lama2 coz masih banyak lagi kerja2 perlu disiapkan di rumah.Dah balik ke kg tu macam-macam perkara yg saya nak buat,salah satunya saya bercadang nak bawa mak abah serta adik beradik saya turut serta bersama saya sekeluarga pergi mandi manda di Air Terjun Ulu Bendul...pada asalnya saya sekeluarga nak ke pantai coz Arean nak ke pantai tapi mengenangkan cuaca yg agak panas skang nie saya sekeluarga tukar rancangan dan pergi ke Ulu Bendul.

Setelah kata sepakat diambil kami bersetuju untuk pergi pada hari isnin 8/6,pada pendapat saya dan husband mungkin hari isnin tu tidak ramai orang memandangkan itu hari bekerja.Setelah saya,mak serta adik perempuan saya menyiapkan bekalan untuk dijadikan santapan ketika di Ulu Bendul nanti kami pun bertolak dari rumah ke destinasi yg hendak dituju.

Perjalanan untuk ke Ulu Bendul tue tidaklah makan waktu yg lama....tapi anak-anak saya nie kalau dah masuk kete kena plak air-cond jawabnya tidolah mereka termasuklah adik-adik saya pun sama juga tertido.Jadi tiadalah dengar bunyi bising anak-anak bergurau dengan pak sedara mereka dan itu menyenangkan aku dan suami....lagipun jalan2 untuk ke sana tidaklah sesibuk mana....jadi makin cepatlah untuk kami sampai ke situ.Lagipun dalam keadaan sunyi dalam kereta memudahkan lagi suamiku memandu dalam ketenangan.

Akhirnya setelah 2 jam perjalanan kami sekeluarga sampai ke destinasi yg hendak dituju...apa yang memeranjatkan saya, suami dan kedua ibu bapa saya ialah ingatkan kalu pergi hari isnin hari orang bekerja tidak ramai orang di situ tapi sangkaan kami meleset sama sekali....ramai juga orang....sampaikan suami berkata 'takkan orang kat air terjun nie semuanya cikgu kot'.........punyalah ramai orang sampai nak parking kete pun susah.....Agenda pertama sekali bila dah sampai tue apa lagi kalu tak cari tempat untuk berteduh dan mengisi perut yg lapar....sesudah siap mengisi perut apa lagi bermulalah saat2 yg dinanti-nantikan iaitu mandi manda walaupun airnya sejuk yg amat.Seronok melihat anak2ku gembira bermain air terjun tue sambil ditemani abahnya dan adik-adikku.

Pada mulanya Arekeem tak nak masuk dalam air tue takut dan sejuk sangat sampai terketar2 tapi setelah dia tengok Arean mandi sambil berenang2 katak walaupun tak pandai berenang akhirnya dia pun mandi juga...Dalam keseronokan tengok anak-anakku mandi manda bersama suami tercinta timbul rasa terkilan coz tak dapat merasai kesejukan air terjun Ulu Bendul tue....ush...ush...ush...sedihnya tak dapat mandi kat situ....Tapi takpelah bukan saya seorang je yg tak dapat mandi kat situ mak saya pun tak dapat mandi juga....saya tak dapat mandi kat situ kerana anak saya masih kecil ditambah plak ramai orang....malu.....

Setelah puas bermandi manda sampai kecut2 jari kaki tangan semua kerana terlalau lama berendam dalam air suami saya membawa anak-anak dan adik-adik iparnya ke tempat persalinan kerana waktu pun dah hampir pukul 6 petang ketika itu.Setelah siap berkemas, kami pun bertolak pulang. Sebelum keluar dari kawasan air terjun tue kami singgah ke gerai2 yg ada menjual makanan2 untuk dijadikan makanan ketika dalam perjalanan balik nanti.Maklum sajalah setelah penat bermandi manda mesti perut jadi lapar kembali...makanan yg disediakan dari rumah tadi sudah habis semuanya hanya tinggal bekas kosong je.

Dalam perjalanan balik semuanya tertido kecuali saya kerana menemani suami yg memandu....kami sampai rumah hampir pukul 9 malam.....walaupun kepenatan tapi saya dan suami gembira kerana dapat membawa anak2 berjalan2 dan dapat melihat kegembiraan di mata mereka....saya juga sempat ambil beberapa keping gambar di situ.....marilah sama2 kite tengok nye.....

14 comments:

Tirana said...

Wah..seronoknya berkelah di air terjun...Dah lama tak berkelah sambil mandi manda..hehehe

ieyla said...

Tirana;
Memanglah best dan seronok,tapi yg sedihnya saya tak dapat mandi air terjun tue....waaaaaaaa

ima shhs said...

wah..wah..wah..bestnyer picnic... meh r dtg kuantan lak picnic kat tepi pantai... depan umah akak jerk ieyla..meh rr..

Dida... said...

Ieyla..

First of all, saya nak minta maaf sbb saya dah tersalah org... memula Ieyla bg komen dkt blog saya, sy ingatkan kenalan saya dkt Johor... sbb nama dia pon Ieyla.. saya panggil dia Kak Ieyla... huhu.. malunya...

Td baru perasan bila Ieyla tinggalkan komen diblog saya.. dan panggil saya kakak.. terus saya klik dkt profile Ieyla... MasyaAllah..selama ni saya dah tersalah org... waduh.. waduh.. sorry lagi sekali ye.. saya dah link kan blog ni di blog saya.. thanks ye sbb link blog saya di sini.. dan ni pon sy baru tau... terukkan saya ni... tak prihatin langsung... anyway.. selamat berkenalan..

Comment utk entry ni:

Wahhh.. bestnya mandi air terjun.. saya lg prefer mandi air terjun dr mandi laut... sejuk dan nyaman... tp sayang.. dkt Arab Saudi tak ada air terjun.. tunggu cuti nanti baru nak ajak husband gi mandi air terjun... wahhh.. panjang pulak komen saya ni... heheeee...

Dearie Pearls said...

jom mandi manda..
masa cuti jerk leh mandi manda sama kan..

jom gunakan cuti yg ada...

air terjun sejuk dan best..

ieyla said...

Ima shh;

Iye ke pantai depan rumah akak je...pantai apa tu? Insyaallah akan berpicnic di tepi pantai plak tp tunggu cuti lain kali plak...

Dida;

Salam...takpelah kak lgpun bukannya perkara besar pun...cuma tersalah anggap je,saya tak kisah pun....memang best kalu dapat mandi air terjun coz airnya sejuk sampai ke tulang tp oleh kerana kali nie gi air terjun saya tak dapat mandi insyaallah akan ajak suami datang lagi...

LotsOf Love;

Betul...betul...betul...memang best mandi air terjun nie....memang tak best plak bagi yg tak dapat mandi tp hanya jd penonton je....Geram...geram...geram...

Anonymous said...

saya pernah pergi sekali aje ke ulu bendul 16 tahun dulu dan memang tak dapat berkubang pun sebab masa tu tengah pragnent...huhu, jadinya tengok aje org2 yg ada berkubang...

c'siput said...

bestnye..cuti2 malaysia...

Anonymous said...

Nape g coti2 tak ajak saya???!!! Kecik ati dah nih...ngeh3X

(¯`•._.•è-Nαβ•._.•´¯) said...

hohoho.. syok tue. apasal tak kasi tgk muka.. hehehe...

Fadh Rahman said...

mmg best pun...cerah mata selepas dicuci he he he

ieyla said...

tersiratdantersurat;

Memang banyak perbezaan yg berlaku di Ulu Bendul...berbeza sangat2 dulu dan skang...nanti try gi mesti seronok punya....

sunshine;

Cuti2 malaysia je...lgpun di malaysia ni pun banyak tmpt2 yg cantik2 dan menarik untuk dilawati...

arryani;

Alah takkan merajuk kot tak dapat ikut saya gi bercuti...jom lah iku....

kasutsaiz4;

Memang syok sangat2...opps akak dah tersilap orang...yg pegang anak saya yg kecil sekali tue bukannya saya tp adik saya....

fadh;

Iyelah tue...rupa2nya sambil mandi manda dgn anak2 cuci mata skali...meh saya cuci mata tue biar bersih lagi....

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

mandi air terjun mmg best!!!
kalaw datang perlis calling2 saya..
kita gi mandi air terjun Bukit Ayer pulak!
=)

ieyla said...

miss GAZA;

Insyaallah jika saya berkunjung ke Perlis saya akan bagitau...nanti bolehlah bawa saya pusing2 satu perlis nye....